Global Money Week na podporu finanční gramotnosti už pošesté v Česku
Ve dnech 21. až 27. března se Česko společně se 176 státy světa už pošesté zapojí do mezinárodního iniciativy Global Money Week (GMW).
Doporučení redakce: prohlédněte si nabídku kvalitní švýcarské dezinfekce a dezinfekčních prostředků řady ANIOS - STÉRIDINE - GARCIN.
Ve dnech 21. až 27. března se Česko společně se 176 státy světa už pošesté zapojí do mezinárodního iniciativy Global Money Week (GMW).
Tisíce školáků se každý rok utkávají v Soutěži finanční gramotnost. Nejnovější ročník právě odstartoval. Hlásit se do něj mohou děti prostřednictvím svých škol až do poloviny prosince.
Soutěž finanční gramotnost zná své vítěze. Čtyři týmy školáků, jenž porazily tisíce svých vrstevníků, dokázaly, že se perfektně orientují ve světě peněz.
Soutěž finanční gramotnost zná krajské vítěze. Do celostátního finále se probojovali žáci z Plzně a Klatov.
Do tradiční akce "Global Money Week" se koncem března zapojilo 300 žáků Střední logistické školy v Dalovicích. Mezinárodní projekt zaměřený na vzdělávání o penězích a finanční gramotnost si klade za cíl pomoci dětem a mladým lidem pochopit téma osobní prosperity a zdravých finančních návyků.
Co vědí děti a teenageři o financích? Nakolik kvalitní je výuka finanční gramotnosti ve školách i v různých kurzech? To vše ukáže 10. ročník Soutěže Finanční gramotnost.
Znají pojmy jako hypotéka nebo nájem, ale netuší rozdíl mezi mincemi a bankovkami. Ani vlastně neví, odkud rodiče berou peníze.
Děti využily blížících se Velikonoc a zkusily si v rámci projektu Abeceda peněz obchodovat. Na jarmarcích, které byly součástí výuky finanční gramotnosti, prodávaly keramiku, ozdoby i občerstvení.
Děti z Plzně, Rokycan a Domažlic si zkouší, zda by obstály v roli podnikatelů.
Školáci z Klatov se chystají na své první podnikatelské krůčky. Už ve čtvrtek se na prodejním jarmarku se pokusí vyrovnat svým vrstevníkům z Domažlic a Plzně a s nabídkou své „firmy“ oslovit co nejvíce zákazníků.
Od začátku školního roku se děti z plzeňské 28. ZŠ seznamovaly v projektu Abeceda peněz se světem byznysu. Své znalosti průběžně přenášely do praxe.
Depo připravuje vzdělávací hru, kde žáci plní úkoly, aby si peníze vydělali, utrácejí je a spoří, nebo je mohou darovat. Výstava pomohla již desetitisícům dětí v několika evropských zemích k zvýšení vlastní finanční gramotnosti.
Poslední roky jsou na finančních trzích a v bankovním sektoru ve znamení nízkých úrokových sazeb. Trend je zajímavý, pokud zvažujete stavbu nebo koupě dobu či bytu, naopak ale nenahrává lidem, kteří mají volné peníze a rádi by ochránili před inflací a v tom nejlepším případě zhodnotili. O rady, jak využít možností finančního trhu na Vysočině, se podělili odborníci z našeho regionu.
Mít vysokou finanční gramotnost neznamená jen dobře rozumět penězům. Jedná se o soubor určitých vlastností, které člověku dovolují správně zacházet s příjmy v různých situacích. Takové hospodaření se neučí ve škole, každý na něj musí přijít sám. Jak si tedy kraj Vysočina stojí?
Zodpovědné zadlužování, optimální nastavení vlastních financí a odborná pomoc s domácím hospodařením a spořením přilákala obyvatele Třebíčska na seminář neziskového vzdělávacího projektu Rozumíme penězům. Ten pro širokou veřejnost připravilo občanské sdružení AISIS ve spolupráci s odborníky MONETA Money Bank.